viernes, 1 de febrero de 2013


  NOTIFICACIONS I COMUNICACIONS ELECTRÒNIQUES
EN L’ÀMBIT DE LA SEGURETAT SOCIAL (NOTESS)
 
 
 
Badalona, 1 de febrer de 2013
 
  
 
Com ja hem informat anteriorment, la Seguretat Social començarà de forma immediata a implantar l’obligatorietat de rebre les notificacions i comunicacions de les empreses i autònoms (1) de manera telemàtica a través de la seva seu electrònica, així com determinats tràmits que s’hagin de realitzar, de forma similar a com ja ha fet Hisenda en el seu àmbit.
 
Aquestes notificacions i comunicacions que enviarà la Seguretat Social a les empreses, les rebrà el nostre Despatx en la seva condició d’autoritzat del Sistema RED, sense necessitat d’autorització prèvia ni apoderament exprés. D’aquesta manera, la Seguretat Social trasllada als despatxos l’obligatorietat i la responsabilitat de rebre aquest tipus de comunicacions i de fer-ne el seguiment corresponent.
 
A més de la feina que suposa aquest seguiment (la Seguretat Social no farà avisos personalitzats) determinades gestions faran necessari que les empreses i autònoms disposin de signatura electrònica ja que, encara que el tràmit es podrà fer des del despatx, alguns requeriran autorització expressa.
 
Al rebre el Despatx aquestes comunicacions tindrem també la responsabilitat de fer arribar aquesta informació a l’empresa. El canal de comunicació d’aquestes notificacions serà el correu electrònic, per tant, serà necessari disposar d’una adreça de correu electrònic directa de la persona que, dins l’empresa, es farà responsable de la recepció d’aquestes comunicacions i, en el seu cas, d’autoritzar amb la signatura electrònica la gestió necessària.
 
Donada la importància d’aquest tema i davant la possibilitat que, en algun cas, l’empresa no disposi dels mitjans informàtics adequats, o bé no disposi de la signatura electrònica, li recordem que el nostre Despatx està facultat per emetre la signatura electrònica i que el nostre departament informàtic el podrà assessorar sobre els requeriments tècnics necessaris.
 
Per tal d’informar més detingudament sobre aquest nou sistema de notificacions, LLADÓ GRUP CONSULTOR participarà en una sessió informativa organitzada juntament amb ACTIVA MÚTUA a la qual els convidem personalment:
 

Sessió informativa:        NOTIFICACIONS I COMUNICACIONS ELECTRÒNIQUES
EN L’ÀMBIT DE LA SEGURETAT SOCIAL (NOTESS)
 
Data:    DIMARTS 12 DE FEBRER a les 9:30 hores,
 
Lloc:      Carrer Bailén, nº  84, Barcelona (Oficines Activa Mútua)
 
Assistència gratuïta per Clients Lladó Grup
 
Es prega confirmació al 93.464.62.10 o consultor@lladogrup.com (places limitades)
 
 
(1)
Els autònoms que tinguin treballadors en nòmina hauran de rebre per via telemàtica també les notificacions de caràcter personal i referents a la seva situació d’alta  al RETA. En aquest cas serà imprescindible disposar de signatura electrònica.
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario