RECOPILACIÓ D'ALGUNES MESURES APROVADES EN VIRTUT DEL
RDL 20/2012, DE 13 DE JULIOL
Recentment s’han aprovat mesures per garantir l’estabilitat pressupostària
i de foment de la competitivitat, per fer front a l’acumulació d’alguns
desequilibris econòmics. S’introdueixen canvis en diverses matèries, entre
elles de tributs significatius que en general s’aplicaran a partir de l’1 de
setembre de 2012, i mesures de reordenació i racionalització de les
Administracions Públiques, en matèria de Seguretat Social i Ocupació, en matèria de racionalització del sistema de
dependència, i en matèria d’infraestructures, transport i habitatge, etc.,
algunes d’elles a partir de l’1 d’agost de 2012.
Atès el caràcter d’urgència del present comunicat, procedim a comentar de
forma esquemàtica les que afecten a empreses o entitats que apliquen normes
tant fiscals com laborals, i la seva
repercussió en les obligacions tributàries i en la cotització a la seguretat social, normes per a
la desocupació, bonificacions i Fons de Garantia Salarial.
MESURES FISCALS I
TRIBUTÀRIES
A continuació li adjuntem un resum de les modificacions
fiscals que afecten a diferents impostos elaborat pel Servei d’Estudis del Registre
d’Economistes Assessors Fiscals del Consell General d’Economistes d’Espanya:
1.- Introducció......................................................................................................................
2
2.- Modificacions en l’ IRPF (art. 25 RD-llei)
........................................ ............................... 2
3.- Modificacions en l’Impost de Societats
(art. 26 RD-llei) .......................................... ..... 3
4.- Impost sobre el Valor Afegit ..........................................................................................
4
Béns ............................................................................................................................
4
Serveis ........................................................................................................................
6
5.- Impost sobre les labors del tabac ................................................................................
9
1.- Introducció
El passat 14 de
juliol es va publicar aquest Reial Decret-llei, en el qual es recullen
les mesures acordades en el Consell de Ministres del dia anterior i anunciades
pel President del Govern el dia 11.
Ara tractem de fer una anàlisi d’urgència si bé, cadascun
de nosaltres, més endavant i amb temps tindrem ocasió de completar-ho.
Per accedir al
text íntegre de la norma, punxi aquí.
2.- Modificacions en el IRPF (art. 25
RD-llei)
·
Compensació adquisició
habitatge: es suprimeix per
el 2012 la compensació per adquisició d’habitatge habitual per als contribuents
que l’haguessin adquirit abans del 20 de
gener de 2006. Recordem que la Llei de Pressupostos de cada any determinava
el procediment i condicions de percepció de les compensacions. No obstant això,
no s’ha suprimit per 2013 la deducció
per adquisició d’habitatge, tot i que és possible que es produeixi més
endavant.
·
Retencions i
ingressos a compte:
o
El percentatge de
retenció sobre els rendiments del treball derivats de cursos, conferències,
col·loquis, etc. passa, des del proper 1
setembre i definitivament, del 15 al 19%, però, transitòriament, des del proper 1 de setembre i fins a
31-12-2013 serà el 21%. Per a
rendiments obtinguts a Ceuta i Melilla serà del 10,5%.
o
El percentatge de
retenció sobre rendiments d’activitats
professionals passa, des del proper 1 de setembre i definitivament, del 15
al 19%, però, transitòriament, des del pròxim 1 de setembre i fins a 31-12-2013 serà el 21%. No obstant això, per
determinades activitats i per a contribuents que iniciïn l’activitat
professional, el tipus serà del 9% (abans 7%). A Ceuta i Melilla aquests
rendiments es retindran al 10,5 i al 4,5%, respectivament.
·
Els contribuents
d’aquest Impost, que compleixin els requisits de les empreses de reduïda dimensió, podran deduir el fons de comerç al
5% anual també en 2012 i 2013, como a excepció a la resta d’empreses que,
en aquest anys, nomes podran deduir-ho al 1%.
·
Els contribuents
d’aquest Impost, que compleixin els requisits de les empreses de reduïda dimensió, no els serà aplicable, en 2012 i
2013, la retallada en la deducció de
l’intangible de vida útil indefinida que s’aplicarà amb caràcter general,
podent seguir deduint el 10%.
3.-
Modificacions en l’Impost de societats (art. 26 RD-llei)
·
Compensació de bases
imposables negatives d’exercicis anteriors (BIN´s): es limita en major
mesura la compensació de BIN’s en 2012 i 2013 per a entitats que en els 12
mesos anteriors a l’inici dels períodes impositius superin 6.010.12,04€ de volum d’operacions, aplicant-se ja en el proper pagament fraccionat
o
Entitats que en
aquests 12 mesos l’import net de la xifra de negocis (INCN) arribi a 20 milions d’euros podran
compensar, como a màxim, el 50% de
les BIN´s (abans el 75%)
o
Entitats que en
aquests 12 mesos el INCN arribi a 60
milions d’euros podran compensar, como a
màxim, el 25% del les BIN´s
(abans el 50%)
·
La deducció de l’immobilitzat
intangible de vida útil indefinida, per a exercicis iniciats en 2012 i 2013, es retalla del
10 al 2%, aplicant-se ja en el càlcul del següent pagament fraccionat.
·
Pagaments fraccionats dels exercicis iniciats
en 2012
i 2013 que resten:
o
En el càlcul del
pagament pel sistema de base s’ha
d’integrar el 25% dels dividends i rendes de font estrangera exempts per
l’article 21 del TRLIS
o
Per als subjectes
passius que en els 12 mesos anteriors a l’inici dels períodes impositius superin
6.010.12,04€ de volum d’operacions s’incrementa
el percentatge del pagament fraccionat:
ü Entitats que en aquests
12 mesos el INCN arribi a 10 milions d’euros:
passa del 21 al 22%.
ü Entitats que en aquests
12 mesos el INCN arribi a 20 milions
d’euros: passa del 24 al 25%.
ü Entitats que en aquests
12 mesos el INCN arribi a 60 milions
d’euros: passa del 27 al 28%.
·
Límit mínim del pagament
fraccionat (aplicable a
empreses amb INCN d’almenys 20 milions d’euros) establert per al sistema de base i
concretat en un percentatge del resultat positiu del compte de pèrdues i guanys: el percentatge
passa del 8 al 12% i, per a les entitats en què almenys el 85% dels seus
ingressos són rendes de font estrangera exemptes amb dret a la deducció plena
per doble imposició, el percentatge mínim passa
del 4 al 6%.
·
Limitació de despeses
financeres (aplicable a
exercicis iniciats en 2012): també veuen
limitada la deducció de despeses financeres (al 30% del benefici operatiu
del grup, sense que el límit operi fins
a 1 milió d’euros) les empreses que no formin part d’un grup mercantil,
l’excepció d’aquesta limitació son les companyies asseguradores (abans només a
les de crèdit).
·
Gravamen especial sobre
dividends i rendes de font estrangera: es complementa el gravamen especial que va establir el Reial Decret-llei 12/2012 per a
dividends i rendes de font estrangera de filials
operatives en Paradisos Fiscals, amb la possibilitat de repatriar dividends
i rendes de font estrangera produïdes per filials estrangeres sense activitat
econòmica, però en les quals la matriu
espanyola tingui almenys un 5% de
participació. El tipus d’aquest gravamen és el 10% de l’import íntegre del dividend o de la renda. Igual que en
l’anterior Gravamen especial, la data màxima
de meritació de dividends i rendes serà el 30
de novembre, havent de produir-se l’ingrés en els 25 dies
naturals següents a aquesta meritació.
·
S’inclou com a
esdeveniment excepcional d’interès públic la “Candidatura a Madrid 2020”,
abastant el programa de suport els exercicis 2012 i 2013.
4.-
Impost sobre el Valor Afegit
·
S’incrementa el
percentatge del cost dels materials
utilitzats, del 33 fins al 40% per considerar com a lliuraments de béns a
les execucions d’obra que tinguin
per objecte la construcció o rehabilitació d’edificacions.
·
Modificacions en els
tipus impositius
o
Amb caràcter general el tipus reduït del 8% passa a ser del 10% a partir d’1 de setembre d’aquest
any i el tipus general passa del 18 al 21% des de la mateixa data.
o
Com alguns béns i serveis
gravats a tipus reduït passaran a gravar-se al general, a partir del pròxim 1
de setembre, s’ha resumit aquests canvis en el següent quadre (en castellà):
|
Artículo ley
|
|
desde
1/09/12
|
Las sustancias o productos, cualquiera que sea su origen que,
por sus características, aplicaciones, componentes, preparación y estado de
conservación, sean susceptibles de ser habitual e idóneamente utilizados
para la nutrición humana o animal, de acuerdo con lo establecido en el
Código Alimentario y las disposiciones dictadas para su desarrollo, excepto
las bebidas alcohólicas. No tendrán la consideración de alimento el tabaco
ni las sustancias no aptas para el consumo humano o animal en el mismo
estado en que fuesen objeto de entrega, adquisición intracomunitaria o
importación
|
|
|
|
|
Los animales, vegetales y los demás productos susceptibles de
ser utilizados habitual e idóneamente para la obtención de los productos a
que se refiere el número anterior, directamente o mezclados con otros de
origen distinto. Se comprenden en este número los animales destinados a su
engorde antes de ser utilizados en el consumo humano o animal y los
animales reproductores de los mismos o de aquellos otros a que se refiere
el párrafo anterior
|
|
|
|
|
|
Artículo ley
|
|
desde
1/09/12
|
Los siguientes bienes cuando por sus características
objetivas, envasado, presentación y estado de conservación, sean
susceptibles de ser utilizados directa, habitual e idóneamente en la
realización de actividades agrícolas, forestales o ganaderas: semillas y
materiales de origen exclusivamente animal o vegetal susceptibles de
originar la reproducción de animales o vegetales; fertilizantes, residuos
orgánicos, correctores y enmiendas, herbicidas, plaguicidas de uso
fitosanitario o ganadero; los plásticos para cultivos en acolchado, en
túnel o en invernadero y las bolsas de papel para la protección de las
frutas antes de su recolección
|
|
|
|
|
Las aguas aptas para la alimentación humana o animal o para el
riego, incluso en estado sólido
|
|
|
|
|
Los medicamentos para uso animal, así como las sustancias
medicinales susceptibles de ser utilizadas habitual e idóneamente en su
obtención
|
|
|
|
|
Los aparatos y complementos, incluidas las gafas graduadas y
las lentillas que, por sus características objetivas, sean susceptibles de
destinarse esencial o principalmente a suplir las deficiencias físicas del
hombre o de los animales, incluidas las limitativas de su movilidad y
comunicación.
Los productos sanitarios, material, equipos o instrumental
que, objetivamente considerados, solamente puedan utilizarse para prevenir,
diagnosticar, tratar, aliviar o curar enfermedades o dolencias del hombre o
de los animales.
No se incluyen en este número los cosméticos ni los productos
de higiene personal, a excepción de compresas, tampones y protegeslips
|
|
|
|
|
Los edificios o partes de los mismos aptos para su utilización
como viviendas, incluidas las plazas de garaje, con un máximo de dos
unidades, y anexos en ellos situados que se transmitan conjuntamente
|
|
|
|
|
Las semillas, bulbos, esquejes y otros productos de origen
exclusivamente vegetal susceptibles de ser utilizados en la obtención de
flores y plantas vivas
|
|
|
|
|
Las flores y las plantas vivas de carácter
ornamental
|
|
|
|
|
|
Artículo ley
|
|
desde
1/09/12
|
|
Los transportes de viajeros y sus equipajes
|
|
|
|
|
|
Los servicios de hostelería, acampamento y balneario, los de
restaurantes y, en general, el suministro de comidas y bebidas para
consumir en el acto, incluso si se confeccionan previo encargo del
destinatario
|
|
|
|
|
Los servicios mixtos de hostelería, espectáculos, discotecas,
salas de fiesta, barbacoas u otros análogos
|
|
|
|
|
Las efectuadas en favor de titulares
de explotaciones agrícolas, forestales o ganaderas, necesarias para el
desarrollo de las mismas, que se indican a continuación: plantación, siembra,
injertado, abonado, cultivo y recolección; embalaje y acondicionamiento de
los productos, incluido su
secado, limpieza, descascarado, troceado, ensilado, almacenamiento y
desinfección de los productos; cría, guarda y engorde de animales;
nivelación, explanación o abancalamiento de tierras de cultivo; asistencia
técnica; la eliminación de plantas y
animales dañinos y la fumigación de plantaciones y terrenos; drenaje;
tala, entresaca, astillado y descortezado de árboles y limpieza de bosques; y
servicios veterinarios. Lo dispuesto en el párrafo anterior no será aplicable
en ningún caso a las cesiones de uso o disfrute o arrendamiento de bienes
Igualmente se aplicará este tipo impositivo a las prestaciones
de servicios realizadas por las cooperativas agrarias a sus socios como
consecuencia de su actividad cooperativizada y en cumplimiento de su objeto
social, incluida la utilización por los socios de la maquinaria en común
|
|
|
|
Los prestados por intérpretes, artistas, directores y
técnicos, que sean personas físicas, a los productores de películas
cinematográficas susceptibles de ser exhibidas en salas de espectáculos y a
los organizadores de obras teatrales y musicales
|
|
|
|
|
Los servicios de limpieza de vías públicas, parques y jardines
públicos
|
|
|
|
|
Los servicios de recogida, almacenamiento, transporte,
valorización o eliminación de residuos, limpieza de alcantarillados
públicos y desratización de los mismos y la recogida o tratamiento de las
aguas residuales
Se comprenden en el párrafo anterior los servicios de cesión,
instalación y mantenimiento de recipientes normalizados utilizados en la
recogida de residuos
Se incluyen también en este número los servicios de recogida o
tratamiento de vertidos en aguas interiores o marítimas
|
|
|
|
|
La entrada a teatros, circos, espectáculos y festejos taurinos
con excepción de las corridas de toros (las corridas ya estaban gravadas al
tipo general), parques de atracciones y atracciones de feria, conciertos,
parques zoológicos, salas cinematográficas y exposiciones
|
|
|
|
|
|
Artículo ley
|
|
desde
1/09/12
|
La entrada a bibliotecas, archivos y centros de documentación
y museos, galerías de arte y pinacotecas
|
|
|
|
|
Las manifestaciones culturales a las que se refiere el
art.20.Uno.14º cuando no estén exentas, como visitas a museos, galerías de
arte, monumentos, lugares históricos o parques naturales
|
|
|
|
|
Los servicios prestados a personas físicas que practiquen el
deporte o la educación física, cualquiera que sea la persona o entidad a
cuyo cargo se realice la prestación,
siempre que tales servicios estén directamente relacionados con dichas
prácticas y no resulta aplicable a los mismos la exención a que se refiere
el art.Uno.13º de la ley
|
|
|
|
|
Las prestaciones de servicios a que se refiere el número 8º
del apartado uno del artículo 20 de esta ley cuando no estén exentas de
acuerdo con dicho precepto ni les resulte de aplicación el tipo impositivo
establecido en el número 3º del apartado dos.2 de este artículo
|
|
|
|
|
Los servicios funerarios efectuados por las empresas
funerarias y los cementerios, y las entregas de bienes relacionados con los
mismos efectuadas a quienes sean destinatarios de los mencionados servicios
|
|
|
|
|
La asistencia sanitaria, dental y curas termales que no gocen
de exención de acuerdo con el art. 20 de esta ley
|
|
|
|
|
Los
espectáculos deportivos de carácter aficionado
|
|
|
|
|
Las
exposiciones y ferias de carácter comercial
|
|
|
|
|
Los servicios de peluquería, incluyendo, en su caso, aquellos
servicios complementarios a que faculte el epígrafe 972.1 de las tarifas
del IAE
|
|
|
|
|
Las ejecuciones de obra de renovación y reparación realizadas
en edificios o partes de los mismos destinados a viviendas, cuando se
cumplan ciertos requisitos
|
|
|
|
|
El suministro y recepción de servicios de radiodifusión
digital y televisión digital, quedando excluidos de este concepto la
explotación de las infraestructuras de transmisión y la prestación de
servicios de comunicaciones electrónicas necesarias a tal fin
|
|
|
|
|
Los arrendamientos con opción de compra de edificios o partes
de los mismos destinados exclusivamente a viviendas, incluidas las plazas
de garaje, con un máximo de dos unidades, y anexos en ellos situados que se
arrienden conjuntamente
|
|
|
|
|
|
Artículo ley
|
|
desde
1/09/12
|
La cesión de los derechos de aprovechamiento por turno de
edificios, conjuntos inmobiliarios o sectores de ellos arquitectónicamente
diferenciados cuando el inmueble tenga, al menos, diez alojamientos, de
acuerdo con lo establecido en la normativa reguladora de estos servicios
|
|
|
|
|
Las ejecuciones de obras, con o sin aportación de materiales,
consecuencia de contratos directamente formalizados entre el promotor y el
contratista que tengan por objeto la construcción o rehabilitación de
edificaciones o partes de las mismas destinadas principalmente a viviendas,
incluidos los locales, anejos, garajes, instalaciones y servicios
complementarios en ellos situados. Se considerarán destinadas
principalmente a viviendas, las edificaciones en las que al menos el 50 por
ciento de la superficie construida se destine a dicha utilización
|
|
|
|
|
Las ventas con instalación de armarios de cocina y de baño y
de armarios empotrados para las edificaciones a que se refiere el número 1º
anterior, que sean realizadas como consecuencia de contratos directamente
formalizados con el promotor de la construcción o rehabilitación de dichas
edificaciones
|
|
|
|
|
Las ejecuciones de obra, con o sin aportación de materiales,
consecuencia de contratos directamente formalizados entre las Comunidades
de Propietarios de las edificaciones o partes de las mismas a que se
refiere el número 1º anterior y el contratista que tengan por objeto la
construcción de garajes complementarios de dichas edificaciones, siempre
que dichas ejecuciones de obra se realicen en terrenos o locales que sean
elementos comunes de dichas Comunidades y el número de plazas de garaje a
adjudicar a cada uno de los propietarios no exceda de dos unidades
|
|
|
|
|
Las importaciones de objetos de arte, antigüedades y objetos
de colección, cualquiera que sea el importador de los mismos, y las
entregas de objetos de arte realizadas por las siguientes personas:
1º Por sus autores o derechohabientes.
2º Por empresarios o profesionales distintos de los
revendedores de objetos de arte a que se refiere el artículo 136 de esta
ley, cuando tengan derecho a deducir íntegramente el impuesto soportado por
repercusión directa o satisfecho en la adquisición o importación de un
mismo bien
Las adquisiciones intracomunitarias de objetos de arte cuando
el proveedor de los mismos sea cualquiera de las personas a que se refieren
los números 1º y 2º del párrafo anterior
|
|
|
|
|
·
Règim especial de
l’agricultura, ramaderia i pesca. Compensació:
o
Lliuraments de
productes naturals obtinguts en explotacions agrícoles i forestals: passa del 10 al 12%
o
Lliuraments de
productes naturals obtinguts en explotacions ramaderes o pesqueres: passa del 8,5 al 10,5%
·
Recàrrec d’equivalència:
o
Amb caràcter
general: passa del 4 al 5,2%
o
Per a lliuraments
de béns gravats a tipus reduït: passa
del 1 al 1,4%
o
Cal ressaltar que
en els productes que per aquesta norma hagin sortit del tipus reduït, per
passar al general, el recàrrec d’equivalència haurà passat del 1 al 5,2%. Això
passarà amb les flors i les plantes vives de caràcter ornamental.
·
No s’ha derogat la norma transitòria que estableix un
tipus del 4% per a l’adquisició d’habitatge fins 31
de desembre de 2012. Per tant, si
res no canvia, serà a 1 de gener de 2013 quan l’adquisició d’habitatge passarà del 4 al 10%.
5.- Impost sobre les labors del tabac
·
S’introdueix
un tipus mínim per als cigars i cigarretes: 32€/1.000 u.
·
Cigarretes: s’incrementa la fiscalitat mínima fixant
el tipus únic de 119,1€/1.000 u. i es
redueix el tipus impositiu proporcional per compensar l’increment d’ IVA.
·
Picada
d’embolicar: s’eleva l’impost mínim que es fixa en 80€/kg.
Per a tot això quedem a
la seva disposició per a qualsevol consulta que vulgui plantejar-nos.
MESURES EN MATÈRIA LABORAL,
SEGURETAT SOCIAL I OCUPACIÓ
1.- Modificació del
recàrrec sobre quotes impagades a la Seguretat Social ..................... 10
2.- Conceptes exempts de computar a la base de cotització….............
............................. 10
3.-Desocupació ...................................................................................................................11
4.- Subsidi de desocupació.................................................................................................
11
5.- Fons de Garantia Salarial..............................................................................................
11
6.- Supressió de les bonificacions en les quotes de la
Seguretat Social…….....………..……… 12
1) Modificació del recàrrec sobre quotes impagades a la Seguretat Social
·
Es modifica l’apartat 1.1 de l’article 27
Text refós de la Llei de la Seguretat Social, en el sentit que les quotes
ingressades fora del termini reglamentari del Règim de Seguretat Social tindran
els següents recàrrecs:
o
Els subjectes responsables
que haguessin presentat els documents de cotització dins del termini
reglamentari, un recàrrec del 20% en el moment que es faci aquest pagament.
2) Conceptes exempts de computar a la base de cotització
·
A).-
Dietes, despeses de viatge, locomoció, quan correspongui a desplaçaments
del treballador fora dels seu centre habitual de treball, plusos de transport i
de distància, amb la quantia màxima prevista en convenis col·lectius o norma
sectorial.
·
B).-Les indemnitzacions per defunció,
trasllat, suspensions i acomiadaments.
·
C).- Les indemnitzacions per acomiadament o
cessament del treballador estaran exemptes de cotització, fins a la quantia
màxima prevista en l’Estatut dels Treballadors. Quan s’extingeixi el contracte
de treball amb anterioritat a l’acte de conciliació, estarà exemptes les
indemnitzacions per acomiadament que no excedeixi de la que li hagués
correspost en el cas que hagués estat declarat improcedent, i no es tracti d’extincions
de mutu acord en el marc de plans o sistemes col·lectius de baixes
incentivades.
·
D) Les indemnitzacions per acomiadament
individual o col·lectiu, per causes econòmiques, tècniques, organitzatives, de
producció o força major, quedarà exempta la indemnització percebuda que no
superi els límits establert amb caràcter obligatori per a l’acomiadament
improcedent.
·
E).-Les prestacions de la Seguridad Social.
·
F).-Les hores extraordinàries, excepte per a
la cotització per a accidents de treball i malalties professionals. El
ministeri d’Ocupació i Seguretat Social, podrà fixar el còmput d’hores
extraordinàries, ja sigui amb caràcter general o per sectors d’activitats que
la prolongació de la jornada sigui una característica.
3) Desocupació
·
Modifica la quantia de la prestació aplicant
els següents percentatges:
o
70% durant els 180 primers
dies i el 50% a partir del dia 181
o
La quantia màxima de la
prestació serà de 175%, tret que el treballador tingui un o més fills al seu
càrrec, en aquest cas serà del 200% o del 225% respectivament. La quantia
mínima serà del 107% o del 80% de l’indicador públic en rendes d’efectes
múltiples, segons que el treballador tingui o no, respectivament fills al seu
càrrec.
4) Subsidi de desocupació
·
Es suprimeix el subsidi especial per a major
de 45 anys que podran acollir-se al subsidi ordinari.
·
S’augmenta a 55 anys els possibles
beneficiaris del subsidi de desocupació, sempre que reuneixin els requisits de
manca de rendes i reuneixin els altres requisits reglamentaris.
·
La quantia del subsidi serà del 80% de
l’indicador públic d’efectes múltiples mensuals vigent a cada moment.
·
Durant la prestació del subsidi, l’Entitat
Gestora cotitzarà a la Seguretat Social per la contingència de Jubilació.
5) Fons de Garantia Salarial
·
FOGASA, abonarà als treballadors l’import
dels salaris pendent de pagament, per causa d’insolvència de l’empresari o
declaració de concurs, amb un màxim de 120 dies calculats a raó del doble
salari mínim interprofessional diari.
·
També abonarà als treballadors, les
indemnitzacions reconegudes, per sentència, acte, acte de conciliació judicial
o resolució administrativa, concurs de creditors, com a conseqüència d’extinció
dels seus contractes de treball per les causes previstes en els art. 50,51 i 52
de l’I.T., amb un límit màxim d’una anualitat, sense que el salari diari, base
de càlcul, pugui excedir del doble del salari mínim interprofessional, incloent
la part proporcional de les pagues extres.
6) Supressió de les bonificacions en les quotes de la Seguretat Social
·
A partir de l’1 d’Agost del 2012, es suprimeixen en TOTES LES
BONIFICACIONS, existents per contractació, manteniment d’ocupació o foment de
l’autoocupació, en les quotes de la seguretat social, en virtut de qualsevol
norma, en vigor o derogada, en què haguessin estat establertes, excepte les
excepcions previstes legalment amb caràcter residual.
NOTA IMPORTANT
A causa de la complexitat i normativa extensa de bonificacions
cancel·lades, el nostre despatx enviarà a cada client que tinguem l’encàrrec de
confecció de nòmines i seguretat social, un detall de l’afectació de la norma,
ja que el 30 de setembre, última data de pagament de les quotes de la Seguretat
Social d’Agost, es veurà afectat l’import total a pagar, que en alguns casos
pot ser elevat.
Per als clients que no tinguem l’encàrrec de confecció de nòmines, demanem
que ens consultin, per aclarir treballador per treballador afectat per
bonificacions, a fi de complir fidelment el que es disposa en aquest Reial Decret
Llei.
No hay comentarios:
Publicar un comentario